Tudástár

Keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing

Hasznos definiciók a keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing témakörben:

Backlink

A backlink egy olyan hivatkozás, amely egy másik weboldalon vagy blogon van a mi weboldalunk egy oldalára. Ennek kiemelt fontossága van a Google szempontjából. Ennek oka az ,hogy amennyiben más oldalak is hivatkoznak ránk egy adott témában, akkor ezzel a mi weboldalunk hitelességét is növelik. Régen ilyen backlinkek szerzésére használták a link gyűjtő oldalakat. Ezen linkgyűjtő oldalakat ma már a Google próbálja kiszűrni, így csak a hiteles hivatkozások számítanak.

Black Hat SEO

A Black Hat SEO olyan keresőoptimalizálsi technikák alkalmazása, amelyet a Google nem támogat, sőt sok esetben büntethet. Ezen bűntetés a domain hátrasorolása lehet vagy akár kizárása a Google keresési listából (egy meghatározott időre).

Domain Authority

Ez egy szám, amely a domain rangsorolására szolgál. 0-tól 100-ig terjedő skálán terjed az értéke.

Hyperhivatkozás

A weboldalon található link, amelyről másik oldalra tudunk tovább jutni. Ez lehet akár a weboldal szövegében is (megjelenése: eltérő betűtípus, aláhúzott szó, stb.)

Inbound marketing

Olyan online marketing eszközök, amelynél nem fizetett hirdetésekkel érjük el a célközönséget. Ilyenek a SEO, a blogolás és a tartalommarketing.

Google AdWords

A Google AdWords egy katintás alapú hirdetési rendszer. Két fő típusa van a Google szó keresési rendszerében megjelenő hirdetések. Ezek akkor jelennek meg, ha egy felhasználó a keresőben egy adott szóra keres, ekkor jelenhet meg a mi hirdetésünk. A másik típusa a Google partner cégei felületén megjelenő hirdetések.

Kattintás alapú fizetés (CPC)

Az AdWords és a Facebook hirdetés licitálási módja. Ebben az esetben a hirdetésre történő kattintásért fizetünk (megjelenésért nem). A megadott érték az általunk maximálisan fizetendő értékét adhatjuk meg.

Kereső marketing (SEM)

Kereső marketing (Search Engine Marketing) hasonló a keresőoptimalizáláshoz (Search Engine Optimalization). A különbség a kettő között, hogy a SEO természetesen juttatja a weboldalunkat az első találatok közé (amennyiben jó SEO ügynökséget bíztunk meg, több kulcsszó esetében is), a SEM pedig fizetett hirdetésként jelenik meg a keresőben (minden egyes kulcsszó esetén). A SEO hosszabb távon térül meg és utána olcsóbb, a SEM pedig már a hirdetés indításakor nyereséget termelhet, viszont hosszú távon igen költséges tud lenni. Amennyiben maximális profitot szeretnénk elérni, akkor a kettő kombinációja szükséges. Viszont folyamatosan optimalizációt igényel, mert arra a kulcsszóra nem célszerű hirdetni, amely már a kereső optimalizálás miatt hozza a kívánt eredményt.

Keresőmotor (Search Engine)

Egy online felület, program, amelyekre kulcsszavak alapján kereshetünk. A találatok releváns sorrendben jeleníti meg. Legnépszerűbb keresőmotor a Google, de még népszerűek a Yahoo, Bing és a Yandex is.

Keresőoptimalizálás (SEO)

Keresőoptimalizálás (SEO) azaz Search Engine Optimalization. Az a folyamat, amely során weboldalunk tartalmát úgy alakítjuk ki, hogy a Google keresési találatai között minél előbbi helyen jelenjen meg. Természetesen a honlapunk témájában lehető legtöbb és legrelevánsabb kulcsszavakra. Ez a tevékenység rengeteg apró feladatból áll, amelyek egy részét célszerű havonta elvégezni. Így oldalunk hamar az első oldalra kerülhet, amely több látogatót, így több új vevőt jelenthet számunkra.

Fajtái:

  • Off page kereső optimalizálás: a Google számára fontos, hogy honlapunkra mennyi és milyen minőségű oldalak hivatkoznak. Régen ez azt jelentette, hogy mindenki rengeteg link katalógusba regisztrálta a honlapját. Ma ez már nem működik, sőt a Google büntethet ezért! Ezért sokszor komolytalan az az ajánlat, amikor egy SEO “szakember” azzal próbál ügyfelet szerezni, hogy ő nem 30 helyre linkeli be az ügyfél honlapját, hanem 50-100 linket ad havonta. Sokszor 1 link (amely erős) többet ér, mint 50-100 gyenge link! Egyre fontosabbá válik a Közösségi média által szerzett hivatkozások.
  • On page kereső optimalizálás: Minden olyan tevékenység, amely a honlap kódolásának megfelelő beállítását, kulcsszó optimalizálást, belső linkek optimalizálását, stb.

Konverziós arány - Conversion Rate

Beállíthatunk különböző konverziós célokat. Ez más lehet egy weboldalnál és más egy webshopnál. A webshop esetében a sikeres vásárlás a cél, így a konverzió ebben az esetben a vásárlás megvalósulása a konverzió. Egy webshop tulajdonosának a látogatók számának és az abból megszerzett vevők számának (konverziós arányának) a növelése a célja.

Kulcsszó (Keyword)

Honlapunk tartalmát legjobban meghatározó szavak. A kereső motorok ez alapján teszik be oldalunkat a keresési rangsorba.

Kulcsó címke

A kulcsszó címke a honlap egyik HTML címkéje volt. Amelybe az általunk fontosnak tartott kulcsszavakat írtuk be. Rengeteg honlapon még ma is szerepel. Ma már ezt a Google nem használja (2009 óta).

Kulcsszó halmozás

Kulcsszó halmozás régen volt divat. A meta címkébe kellett megadni a honlapra jellemző kulcsszavakat. A Google ez alapján értékelte a honlapokat. Miután a weboldal készítők elkezdték halmozni a kulcsszavakat és sokszor a honlap szempontjából irreveláns szavak is bekerültek, megváltoztatták a kereső motor algoritmusát. Ma már nem veszi figyelembe a Google kereső ezeket a szavakat, sőt..

Kulcsszó kutatás

Kulcsszó kutatás lényege, hogy megtaláljuk azokat a kulcsszavakat vagy kifejezéseket, amelyek a honlapunk közönsége számára fontosak. Közel sem egyértelmű, hogy az emberek milyen szavak alapján keresnek rá egy szolgáltatásra vagy termékre. A kulcsszó kutatás egy nagyon fontos SEO munkafolyamat, egy sikeres PPC kampány pedig elképzelhetetlen nélküle.

Kulcsszó sűrűség

Értéke meghatározza, hogy milyen gyakorisággal fordul elő egy kulcsszó a weboldalon. A kulcsszó halmozás nem ajánlatos, ha túlzásokba esünk, akkor az büntetést vonhat maga után a Google részéről.

Kulcsszó szinonima

Weboldalunk kulcsszó keresésénél fontos a szinonimákra történő optimalizálás. Nem biztos, hogy látogatóink is ugyanazokat a szavakat használják, mint mi. Ebben az esetben azt a szinonimát kell választani, amelyet célközönségünk használ.

Landing oldal

Az adwords hirdetésekre való kattintásoknál ez az oldal, amelyre a látogató “megérkezik”. Ez az oldal lehet a saját weboldalunk, a weboldal egy bizonyos oldala vagy külön a hirdetés miatt készített oldal. Mi a legutóbbit ajánljuk. Egy speciálisan a hirdetéshez készített landing oldal sokkal relevánsabb lehet, mint a már meglévő honlapunk. A célkonverzió elérésében is több segítségünkre lehet. Amennyiben webshopot  üzemeltetünk, akkor természetesen az adott termék oldala is elég relevánsnak számít. A célkonverzió ebben az esetben pedig a termék megvásárlása a webáruházunkban.

Lead

Olyan személyt jelent az online marketingben, aki érdeklődést fejezett ki termékünk vagy szolgáltatásunk iránt. Ennek a lehetséges vásárlónak űrlap segítségével megkaptuk a nevét, telefonszámát vagy e-mail címét.

Linképítés

Weboldalunkra irányuló hivatkozások elhelyezését jelenti. A Google egyre szigorúbban figyeli a linképítést. A linkek több száz-ezer linket tartalmazó linkkatalógusok használata nem javasolt. A természetes hivatkozás szerzés viszont az egyik legfontosabb feladat. Amennyiben “erős” oldalról kap oldalunk hivatkozást, akkor weboldalunkat is fontos oldalnak fogja tekinteni a Google algoritmusa.

Linkérték

A keresőoptimalizálás során az egyik legfontosabb dolog, hogy milyen oldalak hivatkoznak az oldalunkra. A hivatkozásoknak, linkeknek erőssége, értéke van. Az a jó, ha minél erősebbek a honlapodra mutató linkek. Minél hitelesebb oldalak hivatkoznak rád. Ezt úgy kell elképzelni, mint amikor Nobel-díjas közgazdászok azt mondják, hogy Neked okos elméleteid vannak a közgazdasági témában. Vagy a szüleid azt mondják, hogy Te milyen okos közgazdász vagy. Mind a kettő elismerés fontos, de szerinted melyik hitelesebb (értékesebb), amely alapján alkalmazni fognak egy cégnél közgazdászként?

Lokalizált keresőoptimalizálás (Local SEO)

Amennyiben tevékenységünk egy bizonyos régióra, városra korlátozódik, akkor célszerű helyi keresőoptimalizálást végeznünk. Itt jelenik meg a Long tail SEO fontossága.

Long Tail kulcsszó

Olyan kifejezések (több szavas),  amelyek a honlapod témakörében népszerű vagy egyedi. Ne csak az alap kulcsszavakra összpontosítsunk. Nyugodtan optimalizáljunk long tail kifejezésekre is, megéri.

Meta description

Weboldalunk rövid leírása. Ez az információ jelenik meg a keresőben a Meta title alatt.

Meta kulcsszavak - Meta keywords

Honlapunk tartalmára jellemző legfontosabb kulcsszavak. 2009 óta ennek megadása nem szükséges.

Meta title

Az a szöveg, cím amely a böngésző címsorában jelenik meg.

Mobilbarát

Honlap tökéletesen jelenik meg okostelefonon és tableten.

MozRank

Weboldalunk népszerűségének a mérőszáma (0-110-ig). Oldalunkra hivatkozó linkek minősége alapján pontoz a SEO-MOZ.

Off- site SEO

Weboldalon kívüli keresőoptimalizálás. Közösségi média, linképítés, PR cikkek megjelenítése blogokon és témával azonos oldalakon.

Oldalbetöltési idő

Weboldalunk betöltési ideje hatással van a keresőkben elfoglalt helyünkre. Lassú betöltés = negatív felhasználói élmény.

Oldaltérkép (Sitemap)

Keresőrobotok számára készített weboldal térkép. Sitemap.xml fájl megkönnyíti a Google kereső munkáját.

Online marketing

Interneten végzett marketing tevékenységek. Keresőmarketing (SEM), közösségi média e-mail marketing.

On-site SEO

A weboldalon belül történő keresőoptimalizálási munkafolyamatokat jelenti (képek optimalizálása, keresőbarát tartalom megírása, stb.)

Organikus találati lista

Ennek a találati listának az értéke mutatja meg, hogy mennyi látogatónk volt a nem fizetett találatok alapján. Tehát ebben a listában nincsenek benne a fizetett hirdetésekre történő kattintás által generált találatok.

Page Rank

A kereső motorok figyelik, hogy oldalunkra milyen weboldalakról, blogokról hivatkoznak ránk. Ez alapján készül egy Page Rank érték, amely honlapunk helyezéséért is felelős a keresőkben. Az értékelésnél számít, hogy a hivatkozó oldal milyen erős és mennyiben hasonló a mi oldalunkhoz. Természetesen ez nem az egyetlen szempont a helyezésnél, de a mai napig igen fontos.

Referrer

Weboldalunkra erről az oldalról érkezett a látogatónk.

Remarketing

Az egyik legjobb online marketing eszköz. A remarketinggel lehetőséged van olyan felhasználókat megszólítani, hirdetés formájában, akik már jártak az oldaladon (honlap vagy Facebook). Megszámlálhatatlan csoportot tudsz ezekből a felhasználókból készíteni. Ezeknek a csoportoknak külön, célzott reklámok készíthetőek (pl. nem mindegy, hogy járt az oldaladon, de még nem vásárolt vagy járt az oldaladon és már vásárolt).

Reszponzív weboldal

A honlapunkat szeretnénk elérhetővé  tenni minden felhasználó számára, használjon okostelefont, tabletet vagy számítógépet. Egy jó reszponzív oldal tökéletesen működik a különböző méretű kijelzőkön. Amennyiben reszponzív a weboldalad, azt nem csak a látogatóid, de a Google is értékeli.

Reszponzív hirdetés

A Google és a Facebook is használ reszponzíve hirdetéseket. Ezeknek a jellemzője, hogy automatikusan módosítják a méretüket, hozzáigazítva az éppen aktuális oldalon rendelkezésre álló helyhez.

Robots.txt

A kereső motorokat segíti ez a kis fájl, amelyet a gyökér könyvtárba kell elhelyezni. A honlapon lévő tartalom feltérképezését segíti, de olyan oldalak tiltását is tartalmazhatja, amelyeket nem szeretnénk, hogy mindenki megtalálhasson a Google keresőben (pl. célközönségnek készített landing oldal).

Co-Branding Hungary Kft.

2083 Solymár, Mező utca 1.
+36 20 317 8900

Segíthetünk?

Kérjen árajánlatot